بیماری های گوارش

بیماری های داخلی و معده

بیماری های گوارش

بیماری های داخلی و معده

چکار کنیم به بیماری های گوارشی وداخلی ابتلا پیدا نکنیم ودر صورت بیماریآنرا درمان کنیم

  • ۰
  • ۰


مزایا و کاربردهای روغن ضروری علف لیمو


روغن ضروری علف لیمو کاربردهای زیادی در طب سنتی برای کاهش درد، مشکلات معده و تب دارد. خاصیت آنتی اکسیدانی ، ضد التهابی و ضد قارچی آن به شما کمک می کند از مزایایش به خوبی بهره مند شوید. در این مقاله سعی می کنیم مزایای روغن ضروری علف لیمو را در گیاه سلامتی با هم مرور کنیم.

مزایای روغن علف لیمو:

مزایای روغن علف لیمو

مبارزه با باکتری ها:

نویسندگان مطالعه انجام شده در سال 2016 معتقدند که روغن علف لیمو می تواند در مبارزه با باکتری ها مفید باشد.  از آنجایی که این روغن در پیشگیری و کشتن باکتری ها موثر است می تواند درمان مکمل برای مبارزه با بیماری هایی باشد که به آنتی بیوتیک ها پاسخ نمی دهند. در مطالعه دیگری، روغن علف لیمو  2 درصد مانع از رشد باکتری که باعث بروز بیماری لثه می شد، شده بود.

کاهش التهاب:

التهاب های مزمن می توانند مشکلات زیادی همچون ارتروز، دیابت و برخی از سرطان ها را ایجاد کنند. یکی از مطالعات انجام شده در سال 2014 نشان می دهد روغن علف لیمو به خاطر خاصیت ضد التهابی قدرتمندی که دارد می تواند از بروز التهاب پیشگیری کند. محققان این مطالعه نتیجه گرفتند که روغن ضروری علق لیمو می تواند به درمان التهاب پوستی در آینده مفید باشد. با این وجود به مطالعات بیشتری در انسان ها نیاز است.

مبارزه با عفونت های قارچی:

مطالعه انجام شده در سال 2014 نشان می دهد روغن ضروری علف لیمو برای مبارزه با قارچ های خاصی مفید است. این روغن خاصیت امیدوارکننده ای برای مبارزه با قارچ ها دارد.

خاصیت آنتی اکسیدانی:

همانطور که می دانید آنتی اکسیدان ها به مبارزه با رادیکال های ازاد و استرس اکسیداتیو در بدن کمک می کنند و می توانند نشانه های پیری و خطرات مرتبط با بسیاری از بیماری ها را کاهش دهند. مطالعه انجام شده در سال 2015 نشان می دهد علف لیمو خاصیت ضد التهابی قدرتمندی دارد و می تواند با رادیکال های ازاد مبارزه کند.

 درمان مشکلات معده:

برخی از مطالعات انجام شده نشان می دهد روغن علف لیمو به درمان مشکلاتی که بر روی معده اثر می گذارد کمک می کند.  مطالعه انجام شده در سال 2014 نشان می دهد این روغن می تواند زخم معده را کاهش دهد.

کاهش دردهای آرتریت روماتوئید:

روغن ضروری علف لیمو به کاهش درد یا نشانه های آرتریت روماتوئید  کمک می کند. این موضوع به خاطر خواص ضد التهابی این روغن است.  یکی از مطالعات انجام شده در سال 2017 اثرات این روغن را بر روی 30 نفر  که مبتلا به آرتریت روماتوئید بودند بررسی کردند. محققان به هر فرد 3 میلی گرم روغن علف لیمو دادند تا برای 30 روز بر روی بدنشان اعمال کنند. با گذشت زمان شرکت کنندگان در این مطالعه درد کمتری را گزارش کردند.

کاهش سردردها:

گاهی از اوقات روغن ضروری علف لیمو می تواند در کاهش سردردها مفید باشد. با اینکه برای تایید چنین موضوعی به شواهد بیشتری نیاز هست اما استرالیایی ها در طب سنتی شان از این روغن برای کاهش سردرد استفاده می کنند.

 عوارض جانبی:

این روغن ممکن است باعث  تحریک پوست و ایجاد راش شود. برای کاهش خطر تحریک پوستی فردی که شرایط زیر را دارد نباید از روغن علف لیمو استفاده کند:

برای اینکه مطمئن شوید به این روغن حساسیت ندارید مقداری از آن را روی ناحیه کوچکی از پوست قرار دهید و 24 ساعت منتظر بمانید . اگر حساسیتی رخ داد دیگر از روغن استفاده نکنید. این روغن  می تواند باعث خشکی پوست شود. به همین خاطر بهتر است از آن بر روی پوست صورت استفاده نشود.

 نتیجه گیری:

تحقیقات انجام شده مزایای زیادی برای روغن علف لیمو ذکر کرده اند. بیشتر این مزایا به خاطر خاصیت آنتی اکسیدانی،ضد قارچی و آنتی باکتریایی آن است.

به خاطر داشته باشید که بیشتر این مطالعات بر روی مدل های حیوانی انجام شده و برای در ک مزایای روغن علف لیمو بر روی انسان تحقیقات بیشتری نیاز هست.  قبل از رقیق کردن این روغن نباید آن را روی پوست قرار دهید.  اگر شرایط خاصی دارید قبل از مصرف حتما با پزشک تان مشورت کنید. او به شما کمک می کند نحوه درست استفاده را درک کنید.

  • ۹۸/۰۴/۰۶
  • ظفر شهریاری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی