بیماری های گوارش

بیماری های داخلی و معده

بیماری های گوارش

بیماری های داخلی و معده

چکار کنیم به بیماری های گوارشی وداخلی ابتلا پیدا نکنیم ودر صورت بیماریآنرا درمان کنیم

۶ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

درمان ورم معده, بررسی درمان, علت و علایم ورم معده

ورم معده یکی از مشکلات شایع محسوب می شود که یکی از علت های ایجاد آن تغییر سبک زندگی و استفاده بدون دلیل و خودسرانه از برخی داروها است. خوشبختانه در اغلب موارد این بیماری قابل درمان است.

گاستریت یا ورم معده به التهاب مخاط معده گفته می شود که می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد. یکی از دلایل شایع این بیماری استفاده طولانی مدت از داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی ایبوپروفن می باشد و همچنین از علائم شایع ورم معده، احساس درد و ناراحتی های شدید در بالای شکم است.

 

علت و علایم ورم معده و درمان ورم معده

ورم معده

  • ظفر شهریاری
  • ۰
  • ۰

درمان معده درد, علل معده درد و تسکین آن

معده درد به دلایل مختلفی ایجاد می شود. تغذیه نقش بسیار مهمی در پیشگیری و تسکین و درمان دردهای معده دارد. بیماری های مختلفی موجود است که از علایم آن ها معده درد می باشد.

معده درد جزء آن دسته دردهایی است که اغلب افراد آن را تجربه کرده اند. درد معده ناشی از عوامل مختلفی است. یکی از عواملی که به سرعت بر معده تاثیرگذار است، استرس و اضطراب می باشد. در این مطلب علت های معده درد و چگونگی درمان آن را بیان خواهیم کرد.

 

علل معده درد

معده و بیماری های ان

  • ظفر شهریاری
  • ۰
  • ۰

درمان زخم معده با عسل طبیعی با روش های سنتی و خانگی مطمئن

 

زخم ها می توانند در بخش های مختلفی از بدن از جمله جداره معده ایجاد شوند که زخم معده می باشد و با علائم مختلفی همراه است، در این بخش از مطلب قصد داریم شما را با درمان زخم معده با عسل آشنا خواهیم کنیم.

زخم معده یکی از بیماری های بسیار شایع در دنیای امروز می باشد که بسیاری از افراد را به خود گرفتار می کند و در واقع یکی از زخم هایی می باشد که در جداره داخلی معده بخش ابتدایی روده کوچک ایجاد می شود و زمانی این مشکل ایجاد می شود که اسید معده سبب تخریب پوشش معده می شود، افراد مبتلا به زخم معده شاید روش های مختلفی را به منظور درمان زخم معده استفاده کرده اند که در حقیقت درمان زخم معده با عسل یکی از روش های فوق العاده ای جهت بر طرف شدن زخم معده می باشد.

رفع زخم معده با عسل

 درمان زخم معده با عسل طبیعی

 عسل دارای خواص بسیار زیادی برای سلامت بدن می باشد که از قدیم در طب سنتی کاربرد فراوان دارد و بسیار پر طرفدار است امروزه عسل حتی برای درمان زخم معده نیز گزینه بسیار مناسبی است، عسل ماده ای می باشد که به منظور فعالیت طبیعی دستگاه گوارش مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل داشتن مقدار فراوان آهن و منگنز از ترشح اسید اضافی معده نیز جلوگیری می کند و در واقع به عنوان یک مرهم سبب درمان زخم های معده می شود که در ادامه شما را با درمان زخم معده با عسل آشنا خواهیم کرد.

عسل و آب ولرم

  • ظفر شهریاری
  • ۰
  • ۰

درمان عفونت معده با روش های طبیعی و خانگی

یکی از بیماری های  و مشکلاتی که معده را درگیر خود می کند عفونت معده (گاستروانتریت) است، عفونت معده می تواند یک بیماری خطرناک باشد و مشکلات زیادی را برای فرد به وجود آورد از این رو شما می توانید قبل از استفاده از دارو های شیمیایی برای درمان عفونت معده از روش های اثر بخش خانگی و طبیعی استفاده کنید.

معده یکی از پیچیده ترین و مهم ترین قسمت دستگاه گوارش است زمانی که معده به یک نوع باکتری ذره بینی به نام هلیکوباکتر پیلور دچار می شود باعث ایجاد بیماری به نام عفونت معده می شود که در صورت حاد بودن قادر است معده را از پای دربیاورد و منجر به درد های شدیدی شود، در مورد این بیماری باید گفت که راهی برای درمان عفونت معده وجود ندارد و فقط باید دوره آن بگذرد، البته روش های زیادی وجود تا تحمل این بیماری آسان تر شود به همین دلیل تا آخر مطلب همراه ما باشید.

بروز عفونت در معده چه دلایلی دارد؟

عفونت معده چیست

علت ابتلا به عفونت معده به دلیل هجوم یک دسته ویروس هلیکوباکتر پیلور به دستگاه گوارش است که محل زندگی آنها در معده است این ویروس ها می توانند توسط خوردن غذاهای غیر بهداشتی و یا آب آلوده وارد بدن ما شود و این باکتری قادر است تا سالیان سال بدون هیچ علامتی در معده ما زندگی کنند که در آخر باعث به وجود آمدن زخم معده و سرطان معده می شود و یا می تواند به صورت خفیف و گذرا باشد.

  • ظفر شهریاری
  • ۰
  • ۰

ر

درمان خانگی درد معده با روش های طبیعی و سنتی

از جمله رایج ترین درد هایی که همه افراد در هر سنین مختلف آن را تجربه کرده اند درد معده است،  که نی تواند علت های مختلفی داشته باشد که می توان با استفاده از روش های طبیعی به درمان خانگی معده درد پرداخت.

معده از مهم ترین قسمت های گوارشی است که درد آن می تواند شایع باشد و کمتر افرادی باشند که این درد ناخوشایند را تجربه نکرده باشند، معمولا معده درد با ترش کردن و سوزش سر دل همراه است که با استفاده از درمان خانگی درد معده که کار سختی نیست می توان تا حد قابل توجهی کمکی به درمان آن کنیم.

چند راه سریع درمان خانگی درد معده

معده درد جزء آن دسته درد های مزمن دستگاه گوارش می باشد که در صورت شدت درد می تواند ناتوان کننده باشد و توانایی انجام کارهای روزانه مان را بگیرد، همانطور که گفتیم معده درد می تواند علل گوناگونی داشته باشد که در ادامه با علت های معده درد و روش های درمان خانگی درد معده آشنا می شویم.

  • ظفر شهریاری
  • ۰
  • ۰

راه و رمز تقویت معده با روش های طبیعی

معده عضوی چند لایه و عضلانی می باشد، که به عنوان مرحله دوم سیستم دستگاه گوارش نقش موثری در هضم و جذب غذا دارد، بنابراین برای تقویت معده می توان از دمنوش ها، داروهای گیاهی و درمان های طبیعی استفاده کرد.

با تقویت و پاکسازی معده می توان از بروز بسیاری از مشکلات معده همچون رفلاکس معده، خونریزی معده، معده درد عصبی، سو هاضمه، ضعیف شدن معده، سرطان معده و …. پیشگیری کرد. از این رو در این نوشتار می توانید، با روش های موثر برای تقویت معده آشنا شوید.

 

تقویت معده

  •  اصل جنس

روش های خانگی تقویت معده

علائمی همچون نفخ معده، سوء هاضمه، ترش کردن، حالت تهوع و بزرگی شکم ناشی از ضعیف شدن معده می باشد و علت آن نیز به دلیل سردی طبع معده می باشد، بنابراین برای تقویت معده و درمان سردی معده بهتر از خوردن آب سرد و مواد غذایی نظیر گوجه، خیار، دوغ و … خودداری کنید و با مشورت با پزشک متخصص از مواد غذایی با طبع گرم و همچنین غذاهای زود هضم استفاده نمایید.

  • ظفر شهریاری