بیماری های گوارش

بیماری های داخلی و معده

بیماری های گوارش

بیماری های داخلی و معده

چکار کنیم به بیماری های گوارشی وداخلی ابتلا پیدا نکنیم ودر صورت بیماریآنرا درمان کنیم

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


کودکان به ویتامین نیاز دارند؟

با رشد کودکان، موضوع دریافت ویتامین و مواد معدنی کافی برای بدن شان از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود. بیشتر کودکان، مواد مغذی و ویتامین های مورد نیازشان را از رژیم غذایی متعادل به دست می آورند اما تحت شرایط خاص، برخی از کودکان ممکن است زیر نظر پزشک به  ویتامین ها و مواد معدنی که از طریق مکمل دریافت می شود نیاز داشته باشند. در این مقاله در گیاه سلامتی قصد داریم به همین موضوع بپردازیم.

 مواد مغذی مورد نیاز برای کودکان:

مواد مغذی مورد نیاز کودکان بسته به سن، جنسیت، اندازه بدن، رشد و سطح فعالیتشان متفاوت خواهد بود. بر اساس گفته متخصصان حوزه سلامت، کودکان کم سن و سال بین 2 الی 8 سالگی نیازمند 1000 الی 1400 کالری در روز هستند. کودکانی که سنشان بین 9 الی 13 سال است روزانه به 1400 الی 2600 کالری نیاز دارند.  همه این موارد به فاکتورهای خاصی بستگی خواهد داشت. علاوه بر دریافت کالری کافی، رژیم غذایی کودک باید  ویتامین ها و مواد مغذی دیگری هم داشته باشد تا بتواند نیازهایشان را برطرف کند.

  • ظفر شهریاری
  • ۰
  • ۰

 

چه چیزی باعث ایجاد مدفوع شناور می شود؟

 

مدفوع انسان اطلاعات زیادی درباره سلامتیش ارائه می کند.  مدفوع شناور یک موضوع رایج است و معمولا نشانه مشکل حادی نیست. گاز، تغییر در رژیم غذایی و عفونت های خفیف می تواند باعث ایجاد چنین شرایطی شود. برخی از شرایط پزشکی زمینه ای هم موجب می شود فرد با مدفوع شناور دائمی روبرو شود. در این مقاله به همین موضوع خواهیم پرداخت.

 

 

 علل:

همانطور که قبلا نیز بیان کردیم مدفوع شناور همیشه نشان دهنده موضوع حادی نیست. در بیشتر موارد فرد ممکن است نتواند دلیل این امر را شناسایی کند.  اگر نشانه دیگری وجود نداشته باشد و مدفوع بعد از چند وقت به حالت اولیه اش بازگردد  نیازی به مراجعه به پزشک نخواهد بود. برخی از علت های احتمالی عبارت است از :

  • ظفر شهریاری
  • ۰
  • ۰

 

چگونه سطح اسید اوریک را به طور طبیعی پایین بیاوریم؟

 

نقرس نوعی آرتریت است که به هنگام بالا رفتن غیر طبیعی سطح اسید اوریک در بدن توسعه پیدا می کند. اسید اوریک کریستال هایی را در مفاصل تشکیل می دهد و این موضوع موجب می شود تورم  شدید و دردناکی در بدن ایجاد گردد.

 

برای درمان نقرس برخی ها به دارو نیاز دارند اما تغییر در سبک زندگی و رژیم غذایی می تواند مفید باشد. پایین آوردن سطح اسید اوریک خطر ابتلا به نقرس را کاهش می دهد و حتی از بروز مشکلات بعدی پیشگیری می نماید. با اینحال خطر ابتلا به نقرس به فاکتورهای متعددی بستگی دارد و برای پیشگیری از آن باید با پزشک تان مشورت کنید. در این مقاله قصد داریم روش های طبیعی را بیان کنیم که به شما کمک می کند سطح اسید اوریک تان را به طور طبیعی پایین بیاورید.

  • ظفر شهریاری