بیماری های گوارش

بیماری های داخلی و معده

بیماری های گوارش

بیماری های داخلی و معده

چکار کنیم به بیماری های گوارشی وداخلی ابتلا پیدا نکنیم ودر صورت بیماریآنرا درمان کنیم

  • ۰
  • ۰

درد شکم در بارداری را چگونه درمان کنیم

 
درد شکم در بارداری

درد شکم در بارداری

درد حاد شکم در بارداری طبیعی است؟ در طول بارداری بدن خانم باردار تغییرات زیادی خواهد داشت و همه این تغییرات شاید باعث ناراحتی و از جمله شکم درد در این دوران شود. اما درد شکم در بارداری میتواند موجب نگرانی بسیاری از مادران باردار شود.

علت درد حاد شکم در بارداری

یکی از رایجترین دردهای شدید شکم در بارداری درد ناگهانی در داخل و اطراف رحم، شکم یا ناحیه کشاله ران است. در حالی که این درد میتواند بسیار ناراحت کننده باشد اما در عین حال بسیاری از این دردها را می‌توان در محدوده درد طبیعی قلمداد کرد.

یبوست یکی از علل شکم درد در بارداری

به گفته متخصصان بسیاری از درد شکم در بارداری علت جدی ندارند و میتوانند حتی ناشی از یبوست و نفخ باشند. علاوه بر این میتوان از گرفتگی و انقباض عضلات شکمی یا درد لیگامانهای گرد شکم باشند که اغلب درد شدید و تیز شکم را ایجاد میکنند. گرچه شرایط ذکر شده بخشی از بارداری طبیعی است اما در صورتی که این درد به یک طرف شکم محدود شده باشد می‌تواند نشانه بارداری خارج رحمی باشد.

بارداری

درد شکم در بارداری

دردهای نگران کننده شکم در بارداری

علیرغم این واقعیت که درد شدید شکم در بارداری می‌تواند نتیجه تغییرات بارداری طبیعی باشد برخی از علائم هشدار دهنده وجود دارد که متخصصان نسبت به بروز آن و جدی گرفتن این قبیل دردها حساس هستند. برخی از نشانه‌های هشدار دهنده عبارتند از:

  • اگر درد شکم با استفراغ، تب، لرز، خونریزی شدن و تغییر ترشحات واژن همراه باشد.
  • اگر درد شدید شکم در بارداری بعد از استراحت یا تغییر وضعیت همچنان ادامه داشت.
  • اگر درد شکم در بارداری به حدی است که تنفس، راه رفتن و صحبت کردن را دشوار میکند.

در چنین شرایطی باید بلافاصله به پزشک مراجعه شود چون ممکن است مشکلات حادی ایجاد شود.

درمان شکم درد در بارداری

متخصصان توصیه میکنند در صورت وجود هر نوع درد شکم در بارداری بهتر است با پزشک مشورت شود. اما در صورتی که خانمی درد شدید شکم را در طول بارداری تجربه کند میتوان چند راهکار ساده را در پیش گرفت از جمله ورزشهای کششی ایمن در بارداری، تمرین تنفس و کنترل تنفس، استراحت و تغییر وضعیت و البته پیاده روی. در صورت تداوم درد باید هر نوع ورزش را متوقف کرده و به پزشک مراجعه شود.

علیرغم این واقعیت که درد شدید شکم در بارداری می‌تواند نتیجه تغییرات بارداری طبیعی باشد برخی از علائم نگران کننده وجود دارد که متخصصان نسبت به بروز آن و جدی گرفتن این قبیل دردها هشدار میدهند.

  • ۹۷/۱۲/۲۹
  • ظفر شهریاری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی