بیماری های گوارش

بیماری های داخلی و معده

بیماری های گوارش

بیماری های داخلی و معده

چکار کنیم به بیماری های گوارشی وداخلی ابتلا پیدا نکنیم ودر صورت بیماریآنرا درمان کنیم

  • ۰
  • ۰


کودکان به ویتامین نیاز دارند؟

با رشد کودکان، موضوع دریافت ویتامین و مواد معدنی کافی برای بدن شان از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود. بیشتر کودکان، مواد مغذی و ویتامین های مورد نیازشان را از رژیم غذایی متعادل به دست می آورند اما تحت شرایط خاص، برخی از کودکان ممکن است زیر نظر پزشک به  ویتامین ها و مواد معدنی که از طریق مکمل دریافت می شود نیاز داشته باشند. در این مقاله در گیاه سلامتی قصد داریم به همین موضوع بپردازیم.

 مواد مغذی مورد نیاز برای کودکان:

مواد مغذی مورد نیاز کودکان بسته به سن، جنسیت، اندازه بدن، رشد و سطح فعالیتشان متفاوت خواهد بود. بر اساس گفته متخصصان حوزه سلامت، کودکان کم سن و سال بین 2 الی 8 سالگی نیازمند 1000 الی 1400 کالری در روز هستند. کودکانی که سنشان بین 9 الی 13 سال است روزانه به 1400 الی 2600 کالری نیاز دارند.  همه این موارد به فاکتورهای خاصی بستگی خواهد داشت. علاوه بر دریافت کالری کافی، رژیم غذایی کودک باید  ویتامین ها و مواد مغذی دیگری هم داشته باشد تا بتواند نیازهایشان را برطرف کند. اینکه کودک شما به چه مقدار ویتامین یا مواد معدنی نیاز دارد بر اساس سنش متفاوت خواهد بود. کودکان بزرگ تر و  نوجوانان نیازهای متفاوتی نسبت به کودکان کم سن و سال دارند.

همچنین این مطلب را بخوانید: حقایقی در مورد مصرف مکمل ویتامین برای کودکان

نیازهای کودک نسبت به مواد مغذی از نیازهای بزرگسالان متفاوت است؟

کودکان هم مثل بزرگسالان به مواد مغذی نیاز دارند اما این ها معمولا به مقادیر کمتری نیاز دارند. با رشد کودک، باید مواد مغذی کافی به او برسد تا بتواند استخوان های قوی و بدن  محکم و سالمی داشته باشد.

 کودکان به مکمل های حاوی ویتامین نیازی دارند؟

به طور کلی کودکانی که رژیم غذایی سالم و متعادلی دارند نیازی به مکمل های حاوی ویتامین نخواهند داشت. با اینحال همانطور که قبلا نیز بیان کردیم نوزادان نیازهای تغذیه ای متفاوتی نسبت به کودکان دارند و ممکن است به برخی از مکمل ها همچون ویتامین D نیاز داشته باشند.  معمولا متخصصان توصیه می کنند نیازهای کودک به ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیازش از طریق مواد غذایی طبیعی تامین شود. این افراد پیشنهاد می کنند کودک انواع مختلفی از میوه ها، سبزیجات، غلات، لبنیات، پروتئین را مصرف کنند تا بتوانند نیازهایشان را برطرف نمایند. این غذاها در برگیرنده همه مواد مورد نیاز برای رشد درست کودک هستند. به طور کلی کودکانی که رژشم غذایی متعادلی دارند و از همه گروه های غذایی استفاده می کنند به مواد معدنی یا ویتامین هایی که در مکمل ها وجود دارد نیازی نخواهند داشت.

برخی از کودکان ممکن است به برخی از مکمل های غذایی نیاز داشته باشند:

اگرچه بیشتر کودکانی که رژیم غذایی سالم و متعادلی دارند نیازی به مکمل های ویتامین و مواد معدنی نخواهند داشت اما برخی از کودکان هم هستند که تحت شرایط خاص زندگی می کنند و برای تامین خواسته بدنشان به چنین مکمل هایی نیاز خواهند داشت.  برخی از مکمل های خاص برای کودکانی که کمبود دارند و آن هایی که شرایط زیر را دارند ضروری خواهد بود:

  • کودکانی که رژیم غذایی گیاهخواری را دنبال می کنند
  • کودکانی که بیماری خاصی دارند و نمی توانند مواد معدنی و ویتامین ها را به درستی جذب کنند.
  • آن هایی که جراحی انجام داده اند و همین امر بر روی معده و روده شان اثر گذاشته است
  • افرادی که بدغذا هستند و غذاهای متنوع مصرف نمی کنند.

به طور خاص، کودکانی که رژیم غذایی مبتنی بر گیاهان را دارد ممکن است بیشتر از دیگران در معرض خطر ابتلا به کمبودهایی همچون کمبود کلسیم، آهن، روی، ویتامین های B و D باشند.  رژیم غذایی گیاهخواری برای کودکان بسیار خطرناک است به خصوص اگر ویتامین B12 مورد نیاز بدنشان از طریق مواد غذایی غنی شده یا مکمل ها تامین نشود. جایگزین نکردن این مواد مغذی می تواند عواقب بسیار حدی برای کودکان داشته باشد و باعث ناهنجاری در رشد یا تاخیر در آن گردد.  کودکانی که بیماری سلیاک یا بیماری التهابی روده را دارند ممکن است نتوانند مواد معدنی و ویتامین ها را به درستی جذب کنند. این موضوع بدین خاطر است که چنین بیماری هایی به ناحیه ای از روده اسیب وارد می کنند که باعث جذب مواد مغذی می شود.

علاوه بر این، کودکان مبتلا به سرطان و سایر بیماری هایی که باعث می شود نیازشان به مواد مغذی بیشتر شود ممکن است برای پیشگیری از عواقب مرتبط با بیماری، به مکمل های خاصی نیاز داشته باشند.به خاطر داشته باشید که تنها پزشک می تواند بر اساس شرایط کودک مکمل خاصی را برایش تجویز کند.

  • ۹۸/۰۳/۲۶
  • ظفر شهریاری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی