بیماری های گوارش

بیماری های داخلی و معده

بیماری های گوارش

بیماری های داخلی و معده

چکار کنیم به بیماری های گوارشی وداخلی ابتلا پیدا نکنیم ودر صورت بیماریآنرا درمان کنیم

  • ۰
  • ۰


نشانه اولیه استئوآرتریت که باید بشناسید


استئوآرتریت چیست؟

استئوآرتریت شکلی از درد مفاصل تخریب کننده است که به خاطر خوردگی و پارگی مفاصل رخ می دهد. با افزایش سن، غضروف هایی که روی مفاصل را می پوشانند از بین می روند و همین امر باعث می شود استخوان ها روی هم مالیده شوند.

استئوآرتریت

همین موضوع باعث ایجاد التهاب در مفاصل می شود. استئوآرتریت عمدتا مفاصلی که در بازوها و پاها قرار دارد را درگیر می کند. این مفاصل دربرگیرنده مفاصل انگشتان،  زانو، مچ پا و باسن است. در این مقاله قصد داریم برخی از نشانه های اولیه این بیماری را با هم مرور کنیم. اگر چنین نشانه هایی را تجربه کردید با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

 درد به عنوان نشانه استئوآرتریت:


افرادی که با بیماری آرتریت دست و پنجه نرم می کنند بیشتر از هر فرد دیگری با درد در کمر، گردن، زانو و بخش های دیگر بدن اشنا هستند. درد یکی از نشانه های اولیه آرتریت است و می توان آن را به دو شیوه متفاوت طبقه بندی کرد: درد و حساس شدن به درد. زمانی که با مفصل اسیب دیده حرکت می کنید ممکن است درد تیزی را احساس کنید.

 حساس شدن به لمس:

حساس شدن به لمس ناراحتی است که به هنگام وارد شدن فشار به مفاصل احساس می کنید. این موضوع می تواند شاما تورم آشکار در ناحیه مفصل باشد اما معمولا در مراحل پیشرفته استئوآرتریت دیده می شود.

سفتی مفاصل:

گاهی از اوقات درد مفصل به همراه سفتی مفاصل دیده می شود. سفتی مفاصل زمانی که از خواب بیدار می شوید یا کل روز را پشت میزتان می نشینید موضوع عادی است. این موضوع حتی می تواند نشانه اولیه استئوآرتریت باشد.افرادی که آرتریت دارند بعد از اینکه به کمک ورزش های آرام مفاصل شان را گرم کردند یا شروع به انجام کارهای روزمره شان نمودند حس بهتری خواهند داشت.

احساس های غیر طبیعی:

غضروف ها جذب کننده شوک هم هستند و به مفاصل شما کمک می کنند به نرمی حرکت کند. زمانی که غضروف از بین می رود مالش استخوان بر روی استخوان می تواند احساس های غیر طبیعی ایجاد کند. سایش مفاصل یکی از موارد رایجی است که در افراد مبتلا به این بیماری دیده می شود. این موضوع نشان می دهد استخوان ها در حال مالش روی هم هستند. گاهی از اوقات زمانی که حرکت می کنید ممکن است صدای کلیک یا شکستن هم به گوشتان برسد.

از دست دادن انعطاف پذیری:

افرادی که در مراحل اولیه آرتریت قرار دارند ممکن است متوجه شوند که حرکت دادن نواحی اسیب دیده زیاد هم برایشان اسان نیست. سفتی مفاصل و درد می تواند انعطاف پذیری بدن را از بین ببرد. اگر آرتریت دارید ممکن است نتوانید مثل قبل زانویتان را به درستی خم کنید . از دست دادن انعطاف پذیری یک فرآیند تدریجی است و با گذشت زمان متوجه آن می شوید.

زمان ناراحتی:

درد، حساس شدن به لمس و سفتی مفاصل معمولا به بازه زمانی خاصی محدود می شوند. ممکن است متوجه شوید که بعد از بازی بسکتبال زانویتان اسیب دیده یا زمانی که صبح از خواب بیدار می شوید پشتتان سفت شده است. با پیشرفت بیماری، دردهای بیشتری را حتی در زمان استراحت هم تجربه خواهید کرد.

 چه اتفاقی در این شرایط رخ می دهد؟

در مراحل اولیه آرتریت غضروف های بین مفاصل از بین می روند و ملتهب می شوند. همین فرآیند باعث از دست رفتن آب در مفاصل می شود و موجب می گردد غضروف ها سخت شوند. غضروف های سفت شده حرکت مفاصل را دشوارتر از قبل می سازند. از دست دادن غضروف ها یک فرآیند تدریجی است. برخی از افراد نشانه های اولیه را قبل از پیشرفت بیماری تجربه می کنند.

چگونه می توان این بیماری را مدیریت کرد؟

شما و پزشکتان باید یک برنامه مدیریت استئوآرتریت داشته باشید تا بتوانید دردی که در این شرایط ایجاد می شود را مدیریت کنید. مسکن های بدون نسخه،وسایلی که از مفاصل پشتیبانی می کند و تمرینات ارائه شده توسط پزشک به شما کمک می کند استقلال و سبک زندگی فعال تان را حفظ کنید.

همانطور که مشاهده کردید بیماری آرتریت نشانه های اولیه متعددی دارد. از جمله این نشانه ها می توان به درد، حساسیت به لمس، سفت شدن و کاهش انعطاف پذیری اشاره کرد. به کمک پزشک می توانید بیماری تان را بیشتر از قبل مدیریت کنید.

  • ۹۸/۰۴/۱۱
  • ظفر شهریاری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی